The “Friends with Benefits” Relationship

Vilken sörja, den här tjejkompisen jag skrev om igår, nu har helvetet brutit löst. Den här killen som hon bara ville ha sex med han skriver sms långa som brev om hur sårad han är och hur hon var för bra för att vara sann.

Varför ska man alltid bli så ond och kasta skit på en människa så fort man blir sårad? Det här var ju ändå en person du tyckte väldigt mycket om och då vill du väl inte såra denna med hårda ord. Varför inte bara bete sig vuxet och skriva ok, du och jag hade bara sex, det var mitt eget fel att jag tillät mig få känslor för dig och nu ska vi inte ses mer för du vill träffa någon annan. Jag går min väg och du din, lycka till med allt! Är det så svårt?

JA det är ju det, man förstår ju grabben till viss del också i en omvänd situation hade man ju själv reagerat likadant. Man reagerar alltid och beter sig alltid annorlunda än man borde.

Just det här med sex och kk’s verkar vara ett jävligt känsligt ämne för folk?! Varför? Vi lever ändå i ett samhälle där det är normalt att ha kk’s och sex med många olika, man ligger lite som man vill, när man vill och med vem man vill.

Men vart går då gränsen för kk? Vad är okej och inte okej?! Det bestämmer man väl sinsemellan och är väl ganska individuellt för varje kk-förhållande men om vi ska snacka allmänt.

När jag & min kompis diskuterar detta så har vi ändå rätt lika syn på det. Det är absolut okej att ligga med andra såklart och man är ju medveten om att personen i fråga gör det för man själv gör förmodligen samma sak. Dock det här med att göra det öppet så att den andra ser känns inte okej. Så då har vi etablerat det.

REGEL NR 1: absolut okej att ligga med andra men vi behöver inte veta med vilka du gör det och när.

REGEL NR 2: (känns rätt självklar) dont get emotionally attached! Denna regel är väldigt viktig! Förfaller den förfaller ALLT!

Vi ska väl ha en till regel. Känns som att den är lite delad. Alla människor fungerar och tänker olika, vilket i sin tur betyder att alla måste hitta det kk-förhållande som passar dem. Vill man ha det så att killen bara kommer hem till dig ligger och sen drar?! Alltså inget mys, ingen närhet på det sättet utan BARA sex? Eller vill du ha det lite mer som ett “förhållande” inom fyra väggar där du ändå kan få lite närhet och mys på köpet som vi många behöver för att må bra?! Så…

REGEL NR 3: etablera tillsammans innan ni sätter igång vad för “sorts” förhållande ni ska ha, för det är fan inte BARA.

Och sen måste jag tillägga. HA KUL! Det är väl ändå det viktigaste.

XOXO

Leave a comment